Országos mérések

Ezen az oldalon az országos méréseken (OKM) elért eredményeinkről tájékozódhat. 2008 óta minden évben az Oktatási Hivatal szervezésében a 6. és 8. évfolyamos tanulók mérésen vesznek részt.

A mérések két témában történnek. Az egyik feladatlap a tanulók szövegértését, a másik a matematikai ismeretek alkalmazását és a matematikai gondolkodásuk fejlettségét méri. Sokan hajlamosak az iskolákat ezeknek a méréseknek az eredményétől függően megítélni, ami persze érthető, hiszen még weboldal is van, ami a méréseken elért eredmények alapján rangsorolja az iskolákat. 

Az OKM eredmények fontosak, de csak egyféle mutatói az iskoláknak. Az OKM eredmények mellett még számtalan mutató alkalmas egy intézmény munkájának megítélésére. A tanulói létszám változásai, a versenyeken elért eredmények, az iskola hagyományai, a tanévben megszervezett programok és azok látogatottsága, az idegen nyelvi mérés eredményei, a továbbtanulási mutatók és így tovább...

2015. júniusa óta idegen nyelvi méréseket is végeznek az iskolák 6. és 8. évfolyamán. Az idegen nyelvi mérés célja a használható nyelvtudás mérése. Ezért a mérés feladatainak középpontjában nem a nyelvi
forma, hanem a nyelvi jelentés áll; a feladatok a valós nyelvhasználathoz hasonló helyzetek elé állítják a diákokat.  A feladatsorokban felhasznált szövegek autentikus, autentikushoz közeli vagy autentikus forrásból adaptált szövegek. A feladatok témakörei figyelembe veszik az életkori sajátosságokat, igazodnak a korosztály ismereteihez, érdeklődési köréhez.

 

OKM eredmények:

2020 A járvány miatt 2020-ban nem szervezték meg a mérést.
2019 6. évfolyam 8. évfolyam
2018 6. évfolyam 8. évfolyam
2017 6. évfolyam 8. évfolyam
2016 6. évfolyam 8. évfolyam
2015 6. évfolyam 8. évfolyam
2014 6. évfolyam 8. évfolyam
2013 6. évfolyam 8. évfolyam
2012 6. évfolyam 8. évfolyam
2011 6. évfolyam 8. évfolyam
2010 6. évfolyam 8. évfolyam
2009 6. évfolyam Nem volt értékelt mérés.
2008 6. évfolyam 8. évfolyam

                

Az idegen nyelvi mérések eredményei: