Szűcs nap, 2022

2022.07.05
Június 14-e már majdnem a tanév vége. Túl vagyunk az éves értékeléseken, tanteremhez kötött tanulnivaló már nem nagyon akad, kint kánikulai hőség, bent a tantermekben még elviselhetetlenebb a meleg… 
Kiváló alkalom arra, hogy a névadónkról elnevezett Szűcs napot egy nagyszabású programmal megrendezzük. Így volt ez az idén is.

 

SZŰCS NAP -2022

A programot az alsó és felső tagozaton külön-külön, más-más tematikával szerveztük, de mindkét tagozaton kiváló hangulatban sikerült a Szűcs nap. 

Az alsósok az iskolában Besencziné Rozsnyay Adrienn és Sélley Gabriella irányításával játékos ügyességi versenyen próbálhatták ki magukat. Ezen a napon az alsós tanulók választott osztályszínekben érkeztek. Az iskola különböző helyein Szűcs Sándorhoz köthető feladatokat oldottak meg évfolyamonkénti megmérettetéssel. Ötletes, játékos és ügyességet igénylő feladatokon indultak a gyerekek: volt kidobós, kapurarúgós, memória és keresős-számolós játék. A legfontosabb, hogy mindegyikben főszerepet kapott az osztályszintű összefogás.  Az iskolában bármerre járva mindenhol jókedvű, lelkes kisgyerek csapatokkal lehetett találkozni. A hangulat kiváló volt! A boldog, kipirult arcú gyerekek élvezettel vettek részt a játékokban. A nap végére bajnokot hirdettek: a 2022-es év Szűcs Bajnoka az 1.a osztály lett. Gratulálunk!

 

 

A felsősök Dóra Zsuzsa és Juhász Kati szervezésében helytörténeti jellegű programokon vehettek részt. Az 5. évfolyamosoknak az iskola környékén szerveztek programot, a 6. évfolyamosoknak Újpest központi részén, a 7. évfolyamosok a pesti oldal emblematikus terein – Hősök tere, Deák tér és Kossuth tér – ismerkedtek a főváros nevezetességeivel. A 8. évfolyamosok az Erzsébet-híd budai hídfőjénél, a Gellért-téren (Gellért-hegy, Citadella) és a Széll Kálmán téren voltak. A Szűcs nap felsős programját a diákönkormányzat javaslatára állították össze.

Az ötödikesek az előzetesen kapott feladatként a kiválasztott színű pólóban jöttek aznap iskolába. Így lehetett megkülönböztetni a számháborúban a csapatokat. Összetett feladataik voltak; indulásként a névadóval kapcsolatos kvízt oldottak meg, majd az iskola területén elrejtett "csapat színű" lapra nyomtatott X-et kellett megkeresniük. A lap megtalálása fontos volt, mert azon volt a következő feladatokhoz szükséges instrukció; hol találják a legyőzendő kalózokat. A kalózok – András bácsi, Juhász Kata és Kristál Csilla – tették próbára a gyerekeket. András bácsi az iskola épületéről, a felújításokról és a napelemek működéséről tartott kiselőadást; védőnőnk, Kata néni az elsősegélynyújtásról beszélgetett a gyerekekkel és az újraélesztés alpfogásait is kipróbálhatták a próbababán; pedagógiai asszisztensünk, Csilla néni pedig a koncentrációs készségüket tette próbára az Izzó lakótelep környékén található jellegzetes épületekről készített játékos foglalkozással. A kalózok legyőzése után a csapatok kivonultak az iskola közelében található Szilas-patak melletti parkos részre és a „lila” játszótérre. Két csapat a patak mellett számháborúzott, a harmadik csapat a „lila” játszótéren oldott meg feladatokat. Majd a beosztás szerint a csapatok cseréltek és így mindenki számháborúzott mindenkivel.

 

 

A hatodikosok már az iskolától távolabbra merészkedve Újpest központi részével ismerkedtek. Az előzetesen megtervezett program szerint meglátogatták a Helytörténeti Gyűjteményt, ahol Újpest nevezetességeiről gyűjtöttek ismereteket. Sokan nem is tudták, hogy a Könyves Kálmán Gimnázium csillagvizsgálóval is büszkélkedhet. A hatodikosok részesei lehettek a csillagvizsgáló bemutatásának és a távcső segítségével belepillanthattak a hozzánk legközelebbi csillag (a Nap) éppen aktív napfolttevékenységébe is. A tudományos élmények után „gasztro” élmények várták a gyerekeket az Újpest Piac látogatásával. A Lipóti pékség ínycsiklandó illatjai bizonyára könnyebben befogadható ismeretek voltak a történeti és a tudományos ismereteknél.

A hetedikesek egészen bátran még messzebb utaztak a városban. A pesti oldal három emblematikus tere volt a kitűzött cél. Dehogy ki melyik teret látogatja, ahhoz előbb egy feladatlapot kellett megoldaniuk a gyerekeknek. Miután meg tudták melyik teret kell megismerniük, nekik kellett megtervezni miként tudnak oda utazni. Minden csapat a helyszínen egy feladatlap segítségével ismerkedett a tér nevezetességeivel. Addig nem mehettek tovább, amíg az egyes feladatokra helyes választ nem adtak. Az ’a’-sok a Hősök tere felé vették az irányt, megcsodálták a Szépművészeti Múzeumot, a Vajdahunyad várát, a Zeneházát, az olasz buszbaleset áldozatainak emlékkövét, a Városligeti Műjégpálya és Csónakázótavat. A ’b’-sek pedig a Kossuth teret járták körbe az 1956-os emlékhely meglátogatásával, a Kossuth és Tisza István szobrok megtekintésével és az Olimpia park játszóterének kipróbálásával. A ’c’-sek a Deák tér környékén sétáltak, megtekintve az evangélikus templomot, a Szent-István-bazilikát, az Erzsébet teret és a Földalatti Vasúti Múzeumot.  

A nyolcadikosok – hasonló tematikával a hetedikesekéhez – előbb egy feladatlapos játék megoldásával tudták meg, hogy hová mennek, de nekik Budán voltak a célállomásaik.

Az ’a’-sok és a 'c'-sek a Gellért-hegy és Citadella környezetét látogatták meg. A cél ugyanaz volt, csak az indulás állomásai voltak különbözőek; az 'a'-sok az Erzsébet-híd budai hídfőjétől a Döbrentei tértől, a 'c'-sek a Gellért-térről indultak a hegynek. A ’b’-sek a Széll Kálmán tér és az Országházzal szemközti budai részeket látogatták meg.

Nekik is feladatuk volt megtervezni a helyszínre és onnan vissza az utazást, amihez útvonaltervezőt használhattak. A kijelölt helyszínek nevezetességeit nekik is egy feladatlap segítségével kellett körbejárni, hasonlóan a hetedikesek feladataihoz; ők sem mehettek addig tovább, amíg helyes választ nem adtak a kérdésekre.

A program tervezői és szervezői kiváló szórakozást biztosítottak a gyerekeknek. Remélhetőleg a gyerekek is jól érezték magukat ezen a fárasztó, de mindenképpen tanulságos és hasznos programon.

Köszönjük a szervezőknek ezt a fantasztikus napot!

 

Vissza a hírekhez