A mérések két témában történnek. Az egyik feladatlap a tanulók szövegértését, a másik a matematikai ismeretek alkalmazását és a matematikai gondolkodásuk fejlettségét méri. Sokan hajlamosak az iskolákat ezeknek a méréseknek az eredményétől függően megítélni, ami persze érthető, hiszen még weboldal is van, ami a méréseken elért eredmények alapján rangsorolja az iskolákat.
Az OKM eredmények fontosak, de csak egyféle mutatói az iskoláknak. Az OKM eredmények mellett még számtalan mutató alkalmas egy intézmény munkájának megítélésére. A tanulói létszám változásai, a versenyeken elért eredmények, az iskola hagyományai, a tanévben megszervezett programok és azok látogatottsága, az idegen nyelvi mérés eredményei, a továbbtanulási mutatók és így tovább...
2015. júniusa óta idegen nyelvi méréseket is végeznek az iskolák 6. és 8. évfolyamán. Az idegen nyelvi mérés célja a használható nyelvtudás mérése. Ezért a mérés feladatainak középpontjában nem a nyelvi
forma, hanem a nyelvi jelentés áll; a feladatok a valós nyelvhasználathoz hasonló helyzetek elé állítják a diákokat. A feladatsorokban felhasznált szövegek autentikus, autentikushoz közeli vagy autentikus forrásból adaptált szövegek. A feladatok témakörei figyelembe veszik az életkori sajátosságokat, igazodnak a korosztály ismereteihez, érdeklődési köréhez.
OKM eredmények:
2021 | 6. évfolyam | 8. évfolyam |
2020 | A járvány miatt 2020-ban nem szervezték meg a mérést. | |
2019 | 6. évfolyam | 8. évfolyam |
2018 | 6. évfolyam | 8. évfolyam |
2017 | 6. évfolyam | 8. évfolyam |
2016 | 6. évfolyam | 8. évfolyam |
2015 | 6. évfolyam | 8. évfolyam |
2014 | 6. évfolyam | 8. évfolyam |
2013 | 6. évfolyam | 8. évfolyam |
2012 | 6. évfolyam | 8. évfolyam |
2011 | 6. évfolyam | 8. évfolyam |
2010 | 6. évfolyam | 8. évfolyam |
2009 | 6. évfolyam | Nem volt értékelt mérés. |
2008 | 6. évfolyam | 8. évfolyam |
Az idegen nyelvi mérések eredményei:
2021. évi 6. és 8. évfolyam
2020. évi mérés elmaradt
2019. évi 6. és 8. évfolyam
2018. évi 6. és 8. évfolyam
2017. évi 6. és 8. évfolyam