Témanap 2025

2025.04.16
Április 16-án iskolánk valamennyi tanulója és pedagógusa vonatra szállt, hogy a Dunakeszin található Katonadombon megrendezzük az idei tanév legnagyobb környezetvédelmi programját, a nagy hagyományokkal rendelkező témanapot.

A rendezvényre hónapok óta készültünk. Ősszel kiválasztottuk azt a 24 nyolcadik osztályos tanulót, akik csapatkapitányként decemberben egy héten át toborozták fiatalabb társaikat a csapataikba. A márciusi csapattalálkozón közösségformáló játékokkal készültek fel arra, hogy a témanapon csapataik a lehető legeredményesebben teljesítsék a rájuk váró feladatokat.

Eközben a szervező pedagógusok begyűjtötték az önkormányzattól az engedélyeket, a MÁV közreműködésével különvonatot béreltek, összeállították az akadályverseny feladatait, menetleveleket készítettek. A helyszínválasztás idén is sikeresnek bizonyult, hiszen a Katonadomb kényelmesen befogadta az eseményen részt vevő több mint 500 tanulót és 50 pedagógust. A sportpályákon, játszótereken és a Madárlátta tanösvény különböző állomásain a diákok tudásukat és állóképességüket mérték össze, miközben értékes pontokat gyűjtöttek csapataiknak. Az óriási amőbapályán nemcsak gyorsaságukat, hanem logikai gondolkodásukat is próbára tették. Komoly küzdelmek zajlottak a kötélhúzásban és a rugós járdán folytatott kő-papír-olló játékban is. Jó volt látni egy-egy csapat örömét, ha sikeresen teljesítettek egy-egy ilyen kihívást. A célbadobó és a kidobós játékok során nagy szerepe volt annak, hogy milyen mértékben sajátították el a testnevelés órákon a labdakezelést. Állóképességüket a zsákban futás, a gumiabroncs-görgetés, valamint a talicskás ügyességi feladat is próbára tette: a tanulóknak úgy kellett felváltva tolniuk a talicskát, hogy közben a benne úszkáló halacskára is vigyáztak. Természetesen nem igazi halról volt szó, hanem egy örökmozgó játékfiguráról, amely egy vödörben vidáman körbe-körbe úszott.

Együttműködési készségüket tették próbára a tanulók, amikor labdát kellett eljuttatniuk csövek adogatásával egy pohárba, vödröket mozgattak madzagok segítségével, vagy betűkre vadásztak az óriási, hajó alakú mászókán. Az utóbbi feladat sikere azonban nagyban függött attól, mennyire figyelték és jegyezték meg előzetesen az iskola ökofalán bemutatott „2025 élőlényeit”. A tanösvény állomásain szövegértésüket, megfigyelőképességüket és emlékezetüket is próbára tették. Megtanulták például, hogy – játékos szójátékok formájában – melyik hal „nyaral szívesen” Balin, a csapósüllő „filmforgatáson dolgozik”, a csuka a „legszagosabb”, míg a kősüllő a „legkeményebb fejű” hal. Valószínűleg sokan megjegyezték a csuszka hangját is, amit később akár egy erdei séta során is fel fognak ismerni.

A délután végére a gyerekek fáradtan, kipirult arccal, élményekkel gazdagodva indultak el a Dunakeszi-Gyártelep vasútállomásra, hogy visszautazzanak Újpestre, és megkezdjék a jól megérdemelt tavaszi szünetet. Tanulóink magatartásból is kiválóan vizsgáztak, hiszen végig nagyon fegyelmezettek voltak. Csapatkapitányaink is elfáradtak; többen elmondták, hogy most már jobban értik tanáraik munkáját, hiszen ennyi kisgyerekre odafigyelni és felelősséggel vigyázni nem könnyű feladat.

Köszönet illeti a tantestület minden tagját, akik a nap folyamán figyelemmel kísérték, óvták a gyerekeket, és irányították az állomások feladatait.

Külön köszönöm Budai Blanka, Bartucz-Baranyai Éva, Johanné Salánki Gabriella, Hajduné Porcsalmy Zsuzsa, Szalainé Szántó Szilvia és Kiss Beatrix szervező kollégáknak, hogy kiemelkedő munkájukkal járultak hozzá a témanap sikeréhez.

 

Fodorné Branstädter Ágnes főszervező,
a környezetvédelmi munkaközösség vezetője

 

A Témanap néhány pillanatát Benke "Joe" Józsi operatőr vágta össze a kapott fotók és videók alapján. 
A felvételt az alábbi linken lehet megnézni: TÉMAnap

Vissza a hírekhez