Tolerancia Nemzetközi Napja
Az iskolai zaklatásokra és bántalmazásokra felkészítő iskolai foglalkozások szervezése nem előzmények nélküli iskolánkban. Néhány éve már fontosnak tartjuk a tanulók felkészítését is a rájuk leselkedő veszélyek felismerésére és kezelésére. Résztvettünk a kerületi Randőrkapitányság munkatársai által szervezett iskolai programokon, szakértők tartottak előadásokat az érdeklődő osztályoknak, eleven kapcsolatot tartottunk a kerület szakmai szervezeteivel. A megelőzésben és az előforduló esetek kezelésében az iskola pszichológusai is igyekeztek hatékonyan közreműködni, segítséget nyújtva a pedagógusoknak, szülőknek és természetesen az érintett gyerekeknek.
Az iskolai bullying növekvő veszélyeit tapasztalva a Tolerancia Nemzetközi Napja (november 16.) alkalmából elindítottuk a bántalmazás elleni iskolai programunkat, szervezeti szintre emelve a téma kezelését.
A fejlesztő munkacsoport által összeállított szakmai anyagok segítségével minden felső tagozatos osztályban információs és beszélgetős foglalkozásokat tartottunk a témában. A foglalkozások célja, hogy növeljék a diákok tudatosságát a bántalmazás különböző formáiról, és segítsenek nekik felismerni és kezelni az ilyen helyzeteket.
Készült egy videós összefoglaló, amely bemutatja a program főbb eseményeit és eredményeit.
A videót itt lehet megtekinteni.
Megalkottuk a Bántalmazáskezelési Protokollunkat, hogy mindenki számára elérhetőek legyenek a zaklatással, bullyinggal és ezek következményeivel kapcsolatos információk. A protokoll részletes útmutatást nyújt a bántalmazás felismerésére, jelentésére és kezelésére vonatkozóan, valamint támogatást biztosít az érintettek számára.
A bántalmazás minden formáját elítéljük, és célunk az, hogy minden tanulónk jól és biztonságban érezze magát az iskolában. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy támogató és befogadó környezetet teremtsünk, ahol mindenki tisztelettel bánik egymással.
A Bántalmazáskezelési Protokoll a névre kattintva vagy a Dokumentumok menüben érhető el.
Nagy-Bolodár Éva, gyógypedagógus